استاندار یزد:

تاکید بر پیگیری طرح جامع شهر احمدآباد/سالن اجتماعات و گلزار‌شهدای احمدآباد ساماندهی می شود/ پرداخت تسهیلات نوسازی و مرمت خانه های تاریخی

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ساماندهی خانه های بافت تاریخی شهر احمد آباد عنوان کرد: علاوه بر بازسازی خانه‌های در اختیار میراث فرهنگی، با پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیونی نوسازی و مرمت به خانه‌های دارای مالک خصوصی کار ساماندهی بافت دنبال خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ نشست بررسی مسائل و مطالبات موجود در شهر احمدآباد اردکان، با حضور استاندار یزد، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، از ایفای نقش ارزنده امام جمعه و نماینده شهرستان اردکان در ساخت مصلی بزرگ، فاخر و کم نظیر شهر احمدآباد قدردانی کرد.
 
وی در ادامه با تاکید بر پیگیری طرح جامع شهر احمدآباد اظهار کرد: معاونت عمرانی استانداری و اداره کل شهرسازی ظرف یک ماه مسئله قرارگیری این طرح در دستور کار شورای عالی معماری شهرسازی و همچنین طرح هادی شهری احمدآباد را پیگیری کنند.
 
مهران فاطمی با اشاره به ضرورت ساماندهی سالن اجتماعات و گلزار شهدای احمدآباد گفت: پس از برآورد هزینه این دو طرح توسط فرماندار اردکان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی سازمان انرژی اتمی هزینه تجهیز این اماکن را تامین خواهد کرد.
 
وی بر لزوم فعالیت تمام وقت مراکز درمانی همراه با پزشک مقیم در شهر ۷ هزار نفری احمدآباد تاکید کرد و در ادامه از طرح مسئله «خاموشی چاه‌های کشاورزی» و «دیسپاچینگ برق» این شهر در جلسه مشترک هیئت دولت با استانداران خبر داد.
 
استاندار یزد با اشاره به ضرورت ساماندهی خانه های بافت تاریخی شهر احمد آباد عنوان کرد: علاوه بر بازسازی خانه‌های در اختیار میراث فرهنگی، با پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیونی نوسازی و مرمت به خانه‌های دارای مالک خصوصی کار ساماندهی بافت دنبال خواهد شد.
 
وی به ظرفیت‌های گردشگری آب انبارهای فاخر شهر احمدآباد اشاره و تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی با عاملیت شهرداری و با جذب سرمایه گذار خصوصی، در این محل مجموعه ای فاخر، ایجاد کند.
 
فاطمی همچنین بر لزوم ساخت جاده‌های بین مزارعی شهر احمدآباد تاکید کرد.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین مالی اجرای کفپوش سالن ورزشی، چمن مصنوعی استاندارد و فنس مجموعه ورزشی احمدآباد را در دستور کار قرار دهند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: انعقاد توافقنامه ای بین سازمان اوقاف و وزارت راه و شهرسازی جهت الحاق یک زمین وقفی در قالب نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین تسریع در اجرای این سایت توسط بنیاد مسکن از دیگر مصوبات این نشست است.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد همچنین بر ضرورت پرداخت ۱۰ درصد حق و حقوق شهرداری احمدآباد توسط مجموعه راه و شهرسازی و نیز تعیین تکلیف زمین انبار شهرداری این شهر تاکید کرد.
 
وی در پخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با عملیاتی شدن این مصوبات، شهر و شهروندان احمدآباد بالنده‌تر از گذشته در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کنند.

شایان بذکر است که استاندار یزد در جریان سفر به شهر احمدآباد شهرستان اردکان، به اتفاق نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی از «مصلی بزرگ خاتم الانبیاء»، «مجموعه استخر نور» و «آب انبار محمد آباد» بازدید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات