همزمان با هفته کار و کارگر ، تریبون آزاد کارگری در یکی از واحدهای صنعتی شهرستان میبد با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ، فرماندار میبد ، امام جمعه موقت و جمعی از مسئولین برگزار شد .
در این مراسم ، کارگران به نمایندگی ، مسائل و مشکلات حوزه کارگری را ازجمله افزایش سن بازنشستگی ، بازنگری قانون کار حوزه بانوان و عدم کفاف حقوق کارگری و فرسودگی ناوگان حمل و نقل کارگری ، توجه به رفاه و معیشت کارگران در واحدهای صنعتی را مطرح کردند .
فلاحتی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت : در هفته کار و کارگر نشست کارگران و تشکل های کارگری با نمایندگان، نشست سه جانبه گرایی کارفرما، کارگر و دولت و استاندار برگزار و مسائل جامعه کارگری که جزء مطالباتشان بوده است دراستان برگزار شده است .
فلاحتی با بیان اینکه میزان مزدی که شورای عالی کار تعین می کند و  قانون سن سابقه بازنشستگی مواردی بود که کارگران مطرح کردند که درسطح کلان باید پی گیر شود افزود: امروز هم مراسمی در کارخانه قند و شکر میبد داشتیم که کارگران در تریبون آزاد مسائل و مشکلات حوزه کارگری را بیان کردند .
وی تصریح کرد : اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای مطالبات جامعه کارگری ، اجرای  توانمندی مشاغل درواحدهای تولیدی مشمول که تاکنون اجرا نداشتند ، مسائل مربوط به ایمنی ، خانه های بهداشت کارگری  و  ورزش کارگری را دردو سال گذشته دردولت سیزدهم دردستورکار قرار داده است و  از این به بعد هم با قاطعیت و به صورت جدی پی گیری خواهد کرد . 
حجت الاسلام محمد اعرافی امام جمعه موقت میبد هم کارفرمایان را فرماندهان و کارگران را سربازان جهاد اقتصادی خواند و گفت : ارزش کارگر در اسلام همین را بس که پیامبر عظیم الشان اسلام بر دستان پینه بسته کارگر بوسه میزند .
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه در غرب به زنان بعنوان ابزار و شی نگاه می کنند افزود : اما افتخار ما این است که در نگاه دینی ما به زن نگاه شخصیتی می شود و کارگر نمونه بارز و جهادی است که عمل صالح انجام می هد .
وی در ادامه از مهندس محمد حسین فلاح مدیرعامل کارخانه قند و شکر میبد که در طول سال به مسئولیت های اجتماعی خود عمل می کند قدردانی کرد و افزود : همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر حال کارگران خوب شود جامعه حالش خوب می شود  .
فرماندار میبد هم در این مراسم با گرامی داشت روز کارگر و کار بر رفع مشکلات و نگرانی های جامعه کارگری تاکید کرد .
سجادی پور گفت : راه اندازی آرندی بخش تحقیق و توسعه و بهره وری بالا کارخانه قند و شکر میبد که باعث کاهش هزینه ها و اقتصادی تر شدن این واحد می شود خوشحال کننده است .
وی با اشاره به روند مثبت این واحدصنعتی در طی سالهای اخیر افزود : با این همدلی که در کارخانه قند و شکر میبد وجود دارد می تواند زنجیره تولید را روز به روز تکمیل و درآمد را بالاتر ببرد و ما هم هرکاری که دستمان بربیاید اعلام آمادگی می کنیم که کمک کنیم .
فرماندار میبد خاطرنشان کرد : یکی از مسائلی که در واحدهای صنعتی مطرح است بحث ناوگان حمل و نقل کارگری است که به علت فرسودگی و آلایندگی باید نوسازی شود و واحدهای صنعتی می توانند با ورود به این حوزه ناوگان حمل و نقل را به نوعی نوسازی کنند .
در پایان این مراسم با اهداء شاخه گل و هدایایی از کارگران تجلیل شد .