پیام فرماندار شهرستان بافق به مناسبت روز معلم

ابوالقاسم دهقان فرماندار شهرستان بافق در پیامی سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری(ره) و روز معلم را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ ابوالقاسم دهقان فرماندار شهرستان بافق در پیامی به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری(ره) و روز معلم را گرامی داشت.
در این پیام آمده است:


الیه یصعد الکلم الطیب و العمل الصالح یرفعه - آیه ۱۰ سوره فاطر

روز معلم روز بزرگی است که تنها مختص معلمین و دبیران دوره دبستان و دبیرستان نیست، این روز متعلق به همه کسانی است که به ما علم و آموزش داده‌اند.
معلمان و دبیران نقش کلیدی در تربیت و آگاه‌سازی دانش آموزان دارند چراکه آنها انسان سازان نسل آینده محسوب می شود و حضرت امام خمینی(ره) نقش آنها را چیزی شبیه انبیا در میان مردم معرفی کرده است.
آن چه معلم روی تخته سیاه می‌نویسد کمترین چیزی است که از او می‌آموزیم نهایت آموختن معلم، رفتار اوست. معلم خوب، ابتدا خوب زندگی کردن را به شاگرد می‌آموزد و پس از آن، خوب درس خواندن را؛ معلم کسی است که لقمه‌های دانش را با دستان خویش، در سفره ذهن دانش آموزان می‌گذارد.
بدینوسیله بر خود فرض می دانم از تلاش‌های مداوم و کوشش‌های مستمر معلمان فرهیخته، دبیران متعخد و اساتید گرانقدر شهرستان که در اشاعهٔ تعلیم و تربیت و بسط و توسعهٔ علم و دانش و نیز از روشن گری و کارگشایی ثمربخش تلاش و اهتمام ویژه دارند در کمال امتنان و افتخار تقدیر و تشکر می نمایم.
از خداوند متعال سلامتی و شادابی و طول عمر با عزت و عظمت برای معلمین عزیز دیار دارالشجاعه بافق مسئلت دارم.