شناسه : 103151461
معاون وزیر آموزش‌وپرورش:


معاون وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه آموزش‌وپرورش یک مسئله همگانی بوده و به‌تنهایی قادر به پاسخگویی برای رفع نیازهای آموزشی مردم نیست؛ اضافه کرد: بر همین اساس باید دغدغه آموزش‌وپرورش نیز ملی باشد و همه دستگاه‌ها برای حل مسائل و مشکلات این نهاد در سطح جامعه همت کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، عصر روز شنبه 16 دی‌ماه؛ نشست شورای آموزش و پروش استان یزد با حضور استاندار یزد، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده، معاونین استاندار، فرمانداران و جمعی از اعضای این شورا در تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد.
 «مجتبی زینی وند» در این نشست با اشاره به گستردگی دامنه فعالیت‌ها و خدمات آموزش‌وپرورش و محدودیت منابع در برابر انتظار خانواده‌ها اظهار داشت: از شاخصه‌های اصلی در هر جامعه میزان دسترسی افراد جامعه به آموزش است و هر جامعه‌ای که بخواهد به رشد و تعالی برسد باید به آموزش‌وپرورش توجه داشته باشد و با رشد این عرصه به اهداف خود دست پیدا کند.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه آموزش‌وپرورش یک مسئله همگانی بوده و به‌تنهایی قادر به پاسخگویی برای رفع نیازهای آموزشی مردم نیست؛ اضافه کرد: بر همین اساس باید دغدغه آموزش‌وپرورش نیز ملی باشد و همه دستگاه‌ها برای حل مسائل و مشکلات این نهاد در سطح جامعه همت کنند.
وی با تأکید بر تلاش برای رشد و تعالی این نظام آموزشی در سطح کشور و توسعه آموزش‌ها برای خانواده‌ها عنوان کرد: واگذاری حق انتخاب به مردم، کاهش تصدی‌گری دولت در آموزش‌وپرورش و افزایش مشارکت مردم در امر آموزش از راهکارهای رشد و تعالی این نظام آموزشی است.
زینی وند بابیان اینکه باید تضمین کیفیت و انعطاف‌پذیری نظام آموزشی برای مردم داشته باشیم ادامه داد: لازم است تدابیری اتخاذ شود که متناسب با اقتضای مسائل ملی و هویت ملی ما همچنین شاخصه‌های منطقه‌ای بتوان پاسخگوی نیاز دانش آموزان و انتظارات والدین در آموزش فرزندان بود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده در بخشی از سخنان خود توسعه مدارس غیرانتفاعی را در راستای بهبود کیفیت آموزشی برشمرد و اظهار داشت: بر اساس قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی، مدارس غیرانتفاعی به‌عنوان مشاغل مزاحم شناخته نمی‌شوند اما اگر مدارس غیردولتی در کشور تعطیل شد، در سال‌های بعد شاهد تعطیلی تعداد بیشتری از مدارس خواهیم بود.
وی بابیان اینکه سرمایه‌گذاران در مدارس غیردولتی، فرهنگیان بازنشسته‌ای هستند که به عشق دانش آموزان سال‌های عمر خود را در مدارس گذرانده و هنوز به مدرسه و آموزش علاقه و انس دارند؛ افزود: بازنشستگان با توجه به شرایط جامعه و حساسیتی که خانواده‌ها دارند، علاقه‌مندند تا تربیت فرزندان در مدارس را دنبال کنند و فعالیت‌های آموزشی خود را داشته باشند.
زینی وند با اشاره به توانایی اندک مدارس غیردولتی در اداره امور خود تصریح کرد: باید بدانیم که مدارس غیردولتی بنیه مالی خوبی ندارند و خانواده‌ها این دغدغه را داشته باشند تا به یاری آن‌ها در اداره مدارس کمک کرده و به‌عنوان یک دغدغه به این موضوع توجه داشته باشیم.
وی بابیان اینکه این نهاد امروز در سطح جامعه دو رسالت آموزش و فرهنگ‌سازی را دنبال می‌کند؛ عنوان کرد: رسالت فرهنگ‌سازی در جامعه در راستای مشارکت عمومی آحاد جامعه در امور آموزش‌وپرورش بر عهده فرهنگیان است اما در مواردی این مشارکت به خصوصی‌سازی تعبیر می‌شود و نارضایتی مردم را به همراه می‌آورد چون به‌نوعی اجبار تشبیه می‌شود.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش بیان داشت: هر اقدامی در امر آموزش و سرمایه‌گذاری در این نظام توسط دلسوزان این عرصه نباید به خصوصی‌سازی تعبیر شود چراکه موجب برداشت اشتباه مردم شده و ضربه‌ای به آموزش کشور می‌زند.
وی با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های کشور باید با گسترش همکاری‌ها و تعامل مناسب با نظام آموزشی کشور این نهاد را در راستای انجام هرچه بهتر رسالت خودیاری دهند عنوان کرد: تشکیل شورای آموزش‌وپرورش با برش استانی و محلی و تصمیم‌گیری‌های این شورا می‌تواند به‌نوعی یاریگر این نظام آموزشی و گره‌گشایی از مشکلات پیش روی آموزش‌وپرورش باشد.